Saturday, April 9, 2011
*Credit to Mawar Nafastari*

Hari ini sudah 9 April 2011.
Sudah lebih sebulan saya mengetahui dan mengikuti berkenaan seorang hamba Allah yang telah pergi menemui Penciptanya yang Maha Pengasih. Namanya Nafastari. Dan dia telah meninggalkan Mawarnya yang tabah dan puteri2nya yang comel; Embun dan Kekwa.

Saya tidak pernah kenal dia. Saya cuma tahu melalui Facebook teman saya. Pelik tapi benar. Saya berasa sangat 'mengenali' dia. Saya rasa masih ramai di luar sana yang merasai perasaan yang sama seperti saya. Tapi tidak tahu mengapa..

Hari2 pertama selepas pemergian dia saya banyak menghabiskan masa untuk membaca blognya dan teman2 rapatnya. Dari satu blog ke blog yang lain. MasyaAllah.. Ramainya yang menulis tentang dia. Semuanya tentang dia yang baik. Ramainya yang sayang dia! Beruntunglah Nafastari di sana. Adakah ada orang yang mengingati seandainya saya pergi meninggalkan dunia yang fana ini? *sigh*

Rasa sedih. Rasa sedih dan kasihan pada Aini, Nadaa dan Marwaa. Memikir2 seandainya saya berada di tempat yang sama. Ya Allah... betapa kuatnya ujianMu terhadap keluarga ini. Ku mohon agar Engkau kurniakan kesabaran yang tinggi buat Mawar. Semoga syurga buat keluarga yang tabah ini. Saya turut add Aini dalam Facebooknya semata2 ingin mengetahui situasi mereka. Dan apabila saya mampu, saya akan menitipkan sedikit kata2 semangat buat Mawar Nafastari. Selebihnya, saya berasa sedih, dan cuma mampu untuk menjadi silent reader sahaja.

Semalam saya mendapat berita tentang pemergian junior saya di sekolah dahulu. Baru 29 tahun umurnya. Punya anak satu *. Dijemput di atas sebab kanser paru2. Sungguh mati tidak mengenal usia dan waktu. Apabila saatnya tiba tidak berdaya untuk mempercepat ataupun melewatkan walau sesaat pun. Semoga suaminya tabah. Begitu juga dengan sahabat saya Suilin Moslin. Saya doakan semoga diberi kesabaran dan kekuatan. Dan semoga anak2nya yang satu itu sentiasa mendapat kasih sayang ayahnya sampai bila2 dan sentiasa mengingati ibunya yang telah tiada..

*Ralat: Saya baru mendapat tahu yang arwah sebenarnya mempunyai 2 orang anak yang masih kecil.. Dan yg bongsu baru berumur 2 bulan.. Sedihnya saya bertambah2 apabila terbayang2 si anak kecil mencari2 ibunya untuk mendapatkan setitis susu..*


Melihat wajah suami dan anak2, saya tiba2 berasa sayu.
Seandainya saya pergi dulu saya cuma berharap agar kehidupan tetap diteruskan dengan sempurna. Mungkin akan terasa kekurangan, cuma masa pasti akan menyembuhkan. Saya berdoa semoga suami saya sentiasa menyayangi dan melindungi anak2 saya walaupun suatu hari nanti dia perlu untuk mendapatkan suri untuk melengkapkan kehidupannya. Semoga saya tidak akan 'mati' dalam hatinya. Dan semoga anak2 saya akan menjadi anak2 yang hidup dan mati mereka kerana Allah. Semoga saya juga akan sentiasa ada di setiap doa suami dan anak2 saya. Dan semoga Allah yang Maha Pengasih dan Pemurah akan memanjangkan jodoh kami di kehidupan yang kekal abadi..

Wahai kaumku! Sesungguhnya dunia ini hanyalah kesenangan
(untuk sementara waktu sahaja) dan sesungguhnya hari akhirat itulah sahaja negeri yang kekal.

(Al-Gafir: 39)

Sesungguhnya janji Allah itu sangat benar..
Semoga kemenangan bagi insan2 yang bersabar..
La Tahzan Mawar dan Suilin..

5 Luahan Perasaan Kawan2ku:

sya said...

salam, jenguk dari KIM...
hmm, sayunya baca entry ni..
terus saya ke blog mawar....

Lin Chalo said...

sya.. saya pun masih sedih hingga ke hari ini...

Umi said...

hi.. salam kenal dr KIM group... :)

ashra said...

Lin,jgn la tulis ayat bawah skali tu.sy yang sedih..

tabahnya mawar..
sy tak leh bayangkan kalu sy kehilangan suami sy wpun sy tau,suami dan anak2 ni pinjaman semata.

orang2 yang baik ni,biasanya disayangi allah dan diangkat dahulu.

moga mawar dan anak2nya tabah menghadapi dugaan di dunia ini..
al fatihah tuk suaminya..

Lin Chalo said...

Tu la.. orang baik selalu dijemput awal oleh Tuhan.. sebab Allah rindu dan sayang pada dia.. Yang tinggal teruskan perjuangan di dunia ini.. Sampai masa giliran kita pula..

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget