Monday, October 20, 2008
Yep.. that's true.. my Lil A could count 1,2,3 in Java... hahaha... im soooo excited when i heard it yesterday... while im busy preparing for our dinner, i heard he bumbling (@%#$#!) alone, singing his favorite song (pinkle, pinkle... star - its twinkle2 little star..) when suddenly he starts to count.. Sijhi... Loro... Tolu... Papat... till the end.. Wallah!!! hahaha... benar la kata orang kan... a child is very innocent, fragile... ape je yang kite ajar.. mmg dorang cepat tangkap.. ish ish... pasni kene ajar bahasa dusun, bugis, acheh laks.. uhuhhuhuh...
"DouBle HappIness"
Today is Wednesday kan? Esok kene gi HKL sekali lagi.. boring nye... tapi apa kan daya, demi Lil H kat dlm perut ni kugagahi jugek la... sebenarnye, apa yg aku nak post sekarang ni sepatutnya aku dah post pada 25 sept 2007 ari tu lagik... bertepatan la dengan DouBle HappIness yang aku hi-lite kan kat atas tu... 1st off, sebab 25 sept 2007 tu aku gi scan Lil H, bestnye tengok her eyes blink2, then tengok jari jemarinye... then the best part is when the Doc said... "she's a girl!!" eceh.. masa tu mcm nak melompat je.. then dengan kontrolnye aku tanye.. "confirm ke doc?" kang aku diberi harapan palsu lak... then the Doc said lagi.. "yep, nampak sgt 'belahan' dia tu.."
isk, sabo aje la aku..cuba la bagi alasan lain kan.. tapi pape pun , aku memang benar2 bersyukur... Thanks Allah... korang doa2kan lah semoga yang keluar raya aji ni mmg benar la gegirl..
Ok, then the 2nd one is, 4 ogos 2007 ari tu aku gi exam PTD... (untuk perhatian korang ni kali ke-4 aku gi yek..) tapi kali ni aku tak se'xcited' sebelum2 ni.. maklum la kan.. semua results sebelum ni sama aje.. cumanye kali ni aku lebih bertawakal lah.. eseh.. then, on the 25th sept tu aku check result (ni pun kwn aku yg bagitau result dh keluar...) check pun tak semangat la.. biase2 jek.. dan tanpa kusangka, setelah 4 kali mencuba, tanpa jemu, tanpa segan dan silu... alhamdulillah... perkataan LULUS @ PASS tertera jugak kat bawah nama aku.. well2... bukan main lagi aku hepi.. yelah kan, dapat apa yang kita idamkan selama ini... mcm budak kecik dapat eskrim... huhuhuh... syukur ya Allah sekali lagi... then, tulat ni (from 16-18 nov 2007 aku ada assessment kat INTENGAH.. INTAN yang dekat UM tu..) korang doa2kan lah aku berjaya melepasi stage ini yek.. manatau rezeki Lil H kan.... amin ya Allah, kalau tak pass stage ni, aku akan berusaha lagi amek exam next year... cayo! cayo!

0 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya