Tuesday, October 28, 2008
"Maid-Day" (is there any such word??)
Hari ni kitorang di'cuti paksa'kan oleh Tuan MucH yg 'tercayangz'.. so, aku akan pastikan cuti yg tidak 'direlai' ini akan menjadi satu cuti yg amat bermakna buat diriku, Mr. A dan 'anakandas' ku, kiranya.. ala2 anjakan paradigma la jugak.. muehehehe.. Dan untuk mencapai misi ini.. Lil' A dengan Lil' M aku dah selamat 'export' ke Taska dorang kat bawah.. (well.. u know betapa mencabarnye mengemas rumah sambil 'dibantu' oleh budak2 kecik.. it will never work!! ar.. ar)
Aku target hari ni aku akan dapat..
  1. Basuh cadar dan segala sepupu sepapatnye.. (in progress)
  2. Iron baju keje tuk minggu ni smpi minggu depan..
  3. Lipat kain (I hate doing this!! Ada tak org amek upah lipat kain?? hehehe)
  4. Sapu lantai, mop lantai..
  5. Aku nak buat 'saringan' ke atas toys Lil' A-mana2 yg dah hancur or tinggal nyawa2 ikan tu akan ku buang.. hehehehe
  6. Aku nak masak ayam masak merah + sayur campur.. (Mr A nak balik tengari ni weih.. hehehe)

Doakan aku semoga berjaya ye.. Amin2.. (niat dlm hati dulu.. harap2 in the end of the day mission akan tercapai!! Gambate na!!)

6 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Erna said...

HALLUUU!!!
so? settle tak segala kerja yang ditarget siap tuh? ekekeke
saya pun malas nak lipat kain! huahuahua

MAMA ADIB said...

banyak tul list.. berjaya ke buat semua tu dalam satu hari he he kalau saya mesti tak berjaya

tapi bab export anak bagi pastikan kita punya operasi berjalan dgn lancar saya memang setuju 110%

Good luck aa

Mrs. H said...

sist erna:

rasa nak nangis je tengok kain ku yg berlonggok ittew.. huhuh

mama adib:

setakat 2:45pm saya berjaya masak, basuh cadar.. hehehe...

::Umi Sufira:: said...

Mrs. H, gambatte! mencabar sungguh tu..lagi2 ada dua orang 'pembantu' hehehe...

Rin said...

ahakss...aku pun malas lipat kain Lin! ko tu aku nda heran la..byk mau dilipat...aku ni yg single pun malas o...aku pun harap2 ada org ambil upah lipat kain..hahaha

Mrs. H said...

umi sufira: toche.. toche.. ihiks!

rin bebeh: tu la laki aku bilang kalau nda jumpa anak aku mesti ada di sebalik baju2 tu.. haha!!

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget