Tuesday, January 19, 2010
BoldLast week balik rumah mertua ku kat muar.. Dah lama tak balik..
MIL mmg dah tak sabar2 nak jumpe cucu2nya.. hehheeh..
Dan mmg sebenarnye dah lama niat nak belanja mkn ikan bakar kat Umbai..

Sabtu mlm tu kitorang gerak 2 buah kete..
Wah sungguh jam ye itu jalan nak masuk ke Umbai..
Hati mak berdebar2 gitu koz terbayang akan kesedapan ikan2 bakar yg sll disebut2 oleh ramai org..

Selepas berhempas pulas memilih ikan, sotong, udang dan ketam bersama ibu mertuaku.. Kitorang pun duduk smbl menunggu dengan sabar dan tawaduk..

Org tersangat la ramai.. Maka, itu 'waiter' pun tidak la dpt melayan kami yg dah lama menunggu..
Mak tersangat kecewa.. koz, memula air tersangat lama ye baru smpi..
Pastu org lain yg smpi kendian dpt dulu..
Pastu nasi yg ditunggu jugak agak lmbt..
Lauk pulak keluar satu persatu.. Dan gap masa di antara satu lauk dengan lauk yg lain jugak agak panjang.. (Sempat sejuk ketam itu, then baru si udang lak keluar.. aiyaaakkk..)

Pastu, ikan bakar itu dihidang tanpa sambal kicap.. Bila tanya 'waiter' dia kata baru nak buat.. (huh?)... Tunggu lagi.. Bila ku dah sabar tunggu lama sgt..
Mak pun gi tanya sendiri.. Dan teramatlah 'cissss' koz ada satu tong sambal kicap itu di situ..

Perkara terakhir yg amat menggeramkan is.. Sup sayur yg di'order' langsung tak smpi sehingga ke butir nasi yg terakhir.. Mak sungguh marah taww.. (Sib baik boleh kansel gitu.. )

Mungkin mak tersilap pilih gerai kot.. Kitorang mlm tu mkn kat gerai Muara..
Ntah la.. Mak harap owner gerai itu hire la ramai sikit waiter.. Kesian pada customer
yang dah bayar mahal2 + terbayang lauk yg sedap2.. huhuuhu..

Pernah dengar Serkam? Yesss... itu adalah satu lagi tempat ikan bakar kat Melaka.. Mak dah pegi.. mmg sedap sehingga menjilat jari.. 5kali lipat sedap dari kat Umbai tu..

Okeh la.. Len kali try lagi tempat lain.. Jgn mudah berputus asa.. :D



0 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget