Thursday, March 24, 2011
Dalam kehidupan yang singkat ini saya selalu berfikir2 untuk melakukan banyak perkara. Dan saya ini juga rupa2nya adalah seorang yang sangat berubah fikiran, kadangkala tidak tetap pendirian, sangat beremosi tetapi kuat semangat! (terutamanya bab2 yang berkaitan dengan bisnes dan duit :P)

Hari ini, bila anak saya tidak sihat, muntah2, deman ataupun selesema saya seperti mahu berhenti bekerja dengan notis 24 jam- duduk rumah, menjaga anak2, memberikan apa sahaja asal dapat membahagiakan permata2 hati saya dengan layanan tip-top seorang ibu yang sentiasa didambakan setiap anak2 kecil.

Tetapi esok hari seandainya saya melihat teman saya mendapat kejayaan yang besar dalam karier dia saya mungkin akan terus berazam untuk menjadi sepertinya. Datang awal ke opis, balik paling lambat kerana ingin menyiapkan kerja2 ofis tanpa berlengah dan kemudian hujung tahun akan mendapat bonus yang seciputdi atas segala usaha sepanjang tahun.

Ataupun lusanya saya seperti mahu cepat2 sahaja ada title Dr. di pangkal nama saya. Maka saya akan mula berfikir2 pula untuk menyambung pelajaran saya hingga ke peringkat yang lebih tinggi dan memastikan ada PhD pula. Beauty with brain. Okay2, itu bukan saya.

Saya tidak mampu lagi memerah otak yang sudah berkarat ini setelah lama meninggalkan bangku kuliah 12 tahun yang lalu. Saya sudah tua rupanya! Tapi bak kata suami saya life is a process of learning. Ya betul. Saya setuju. Saya mesti sentiasa tingkatkan ilmu, lebih2 lagi di dunia yang semakin maju dan mempunyai anak2 kecil yang harus dididik sepenuh hati, jiwa dan raga. Dunya wal akhirat!

Tapi inilah saya. Saya mempunyai banyak keinginan. Saya juga boleh memikirkan last minute plan yang kadang2 membuatkan suami saya pening kepala. *Haha*.

Dan di sebalik setiap kejadian itu memang ada hikmah yang tersembunyi. Di mana saya juga boleh menyelesaikan masalah dengan memikirkan banyak cara. Saya boleh tenang bila suami saya gelabah. Saya boleh tersenyum di saat suami saya marah2 sayang. Saya juga boleh menjadi seorang yang kreatif secara tiba2. Dan itulah saya. Seorang hamba Allah yang punya banyak sifat dan cara. Begitu juga dengan kamu. Punya keistimewaan yang tidak ada pada insan lain. Cuma kamu saja yang tahu!

4 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Kembara Kemboja said...

Kalu suami marah kau pun marah, x tau la nak jawab pe, he2

Lin Chalo said...

Akak, saya bukan jenis begitu.. hehe

musafir dunia said...

he3.. yup... manusia punya kelebihan tersendiri.. paper pon... jdilah diri sendiri.. itu yg penting.. hak3....

ashra said...

nice entry!
hehe.kita kalu leh nak semua yang ada di dunia ni kan..

emm..papepun,kita adalah diri kita kan,lin.insyaallah,di akhir crita,kita semua dalam matlamat hidup masing2 =p

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya