Monday, October 20, 2008

Dah lama sangat rasanye aku tak memblog kan diriku ini.. Dan dalam lama2 tu memang banyak sangat perubahan dalam hidupku ini.. Ecewah.. Selalu baca blog kawan2 je.. So now aku nak aktif balik la.. (ehehehe.. tak dapat dipastikan ye samada hanya lah janji manisku ataupun sebaliknye..)

Okay, so tuk versi kali ini, aku nak imbas balik la apa yang dah terjadi pada aku selama aku menghilangkan diri ni.. huhuhu.. yelah kan.. mak kan dah lama pencen sekejap dari arena memblogging ni.. hehehe.. jom kita lihat sape yang kene... :P

My second one dah selamat lahir di dunia yang maha fana ini..

Alhamdulillah.. Syukur sangat aku dah berjaya lahirkan sorang anak pompuan yang daku n Mr A namakan... A'isyah Humairah pada 09122007 yang lalu. Semoga anak daraku ini seSOLEHAH, seBIJAK, dan seCANTIK Saidatina A'isyah.. amin.. Termakbul jugak hasrat di hati tuk dpt sepasang.. Boleh rehat lama sikit.. Mak ingat nak sambung belajar lagi okay.. Harap2 la Allah permudahkan.. amin lagi..

. : A'isyah Humairah Binti Mohd Alizal : .

. : Anak daraku masa ni takde gigi lagi, mak masih mampu lagi bernafas lega : .

  • Sekarang dia dah 9 bulan.. Fuh.. Cepat banget rasanye masa berlalu..
  • Dulu kecikkk lagi, sekarang ni dah ada 3 1/2 batang gigi.. (satu lagi yang kat atas baru kuar separuh.. insyaAllah half lagi raya ni kot..)
  • Dia dah menunjukkan ciri2 kegarangan seorang kak ngah.. hehhee.. suka mencubit.. (bukan cubit yang biase2 tu tau.. tapi cubit yang kecik2 tu... ikut sape tah.. hehee.. tak dapat mak bayangkan nasib adik2 dia nanti..)
  • Sekarang dia tengah aktif bangun duduk bangun duduk, pegang sofa, sukati nak lepas2 tangan, merangkak sana sini, jadi DBKL yang tak diiktiraf dan sebagainye.. (tak larat nak tulis okay)
  • Masih lagi menyukai sepenuh hati susu ibu (Formula Milk tidak dibenarkan sama sekali ye di rumah ku ini..) plus makan solid.. (sib baik tak memilih makan tau.. kalau tak mau mak tensi.. tolak kayu ngan batu je.. yang lain2 okay je.. hehehe)
  • Dah boleh sebut 'mama'.. 'baba'.. 'meme'.. (nenen)
  • Dah faham arahan sikit... mcm 'bam' (tido) dia akan baring niarap kat pillow.. 'meme' she will try to open my shirt..
  • Pe lagi ek?? Haaa... yang terlatest sekali makcik ni kene chicken pox.. sebelum tu Lil' A yang kene.. Last week dia pulak.. Paling kesian muka dia memang teruk kene.. Sian dia.. Esok2 kalau aku rajin aku upload kat sini pic dia kene chic pox ek.. Sepanjang2 tu mak memang ponteng keje.. Ponteng dengan yang izin okay.. huhuhuhu..
  • Paling suke kawan ngan abg dia.. Kalau tak jumpe sehari bukan main lagi.. Kat bawah ni pix dlm bilik Lil' A.. sebok je kak ngah ni.. hehehe, walaupun selalu kene 'babap' ngan abang dia.. kak ngah hanya mampu berserah.. ('aku kan abang..')
. : Abangku yang tersayang : .

"Semoga kedua-dua kurniaan Allah yang telah diberikan ini akan menjadi anak yang soleh.. taat Allah, taat ibu bapa.. dan semoga mati dan hidup mereka semata2 hanya kerana Allah S.W.T.. Amin.."
~Paling ikhlas dari lubuk hatiku ini~

'Hijrah for good..'

Bulan 5 ari tu, aku n hubby dah buat keputusan (kiranya antara yang paling besar gak la) dlm kehidupan kitorang.. Berpindah jauh dari bumi Gombak (FYI, hubby n aku since kawin tak pernah pindah jauh sangat dari Gombak.. dulu kitorang studi kat UIAM tu.. konon2nye 'psychologically' kalau duduk tempat yg kita biase ada sikit rasa selamat la.. lagipun food kat Gombak sedap2 tawww.. ada masi lemak + char kuew teow malinja.. nasik ayam man chong kam.. nasi kukus ayam dara.. dan beberapa lagi tak dapat disebut kat sini.. hehehe)

Okay, kitorang pindah kat Bandar Tun Hussein Onn.. (I love this place.. koz ala2 tak crowded sgt.. pastu dekat tempat keje baru aku.. dlm 10minit boleh sampai kalau mengikut ke'brutal'an hubby aku membawak ketenye.. kalau mcm dlm keadaan bertenang tu ada la dlm 20minit.. hehehe..) Mr A lak pindah kat Bandar Baru Bangi.. Aku lak keje jadi 'cikgu' tuk cik-cik metrons kat Masterskill University College of Health (MuCH).. Haa.. aku tau.. korang mesti teringat insiden 'riot' budak2 Much bebaru ni kan..? heheh biase la.. best jugak ari tu.. tak pasal2 kansel kelas.. rilek sikit..

So, itu la serba sedikit kehidupanku selama dlm 9 bulan aku 'menghilangkan' diri.. Rasa mcm banyak lagi nak tulis ni tapi Mr A yang tengah tengok Arsenal main tu dah sound dah.. hehehe.. suruh mak masak for sahur ni.. Masak simple je.. Telur + nasik + kicap.. Lauk berbuka tadi dah habis ye.. Mak masak ayam masak halia.. Ingat nak bawak sampai sahur, tapi tak sempat nampaknye ye.. BTW, menu telur tu tetap menjadi pujaan hati ku.. (nasib baik Mr A bukan lah tergolong di dalam lelaki2 yang picky dlm makanan ye.. heheheh)

Okay.. nanti sambung lagi ek.. Happy reading.. :))











0 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya