Monday, October 20, 2008
Hmm... as for today just nak share la dengan ape yg terjadi dua tiga ari yg lepas...
aku ni sekarang mcm tinggal tunggu masa je nak bersalin... n disebabkan my EDD is still lama lagi (kira2 sebulan lagi) so, aku mmg tak beli lagi keperluan2 Lil` H (kesian anak aku.. hu hu hu), but bila dah terasa tanda2 n doc pun ckp kepala baby dah kat bawah, so aku n Mr. A pun gi la beli apa2 yg patut... tapi tak banyak la sbb Lil' A punye barang2 yang lepas still elok and ok lagi...
Day One - kitorang gi G****T (eceh terpaksa la pulak buat camni kan... miahahaha)
-yang paling excited time ni Lil' A & Mr. A... Lil' A ingat semua barang2 yg kitorang beli tuk dia.. but aku cakap kat dia, yang ni semua tuk baby... dia pun ok je... hepi2... then asyik2 ulang kata kat aku.. "Mama, mama.. ni adik punye kan?" aku pun angguk aje la... adoi kesian la pulak kat anak teruna aku sorang ni... time aku best2 carik barang Lil' H tetiba Mr. A & Lil' A "missing in action" la pulak... pusing2 rupa2nye Mr. A tengah carikan toys tuk Lil' A... pastu, bila dah nak gi bayar tu aku nampak Lil' A tersengih2 sambil angkut 12 patung 'power rangers' dia n jalan kat aku... aku tengok Mr. A then sambil senyun dia cakap... "Kesian Lil' A..." aku pun senyum aje la... uish.. cemana la ek kalau aku Lil' H dah ada nanti... dapat ke aku bahagi kasih sayangku seadil2nye... uwaaa.... "Ya Allah... jadikanlah aku & Mr.A parents yang bertanggungjawab, adil, beriman, dan penyayang terhadap anak2 kami dan dia antara kami.. amin.."
ok2, the main point tak tulis lagi nih... (punye la panjang intro kan he he he...) nak dijadikan cerita, aku ada belikan bantal peluk tuk Lil' A, cute la sesuai tuk dia... kaler biru ada kartun bear lagik... so, time nak bayar tu, tetibe salesgirl kat kaunter tu ckp bantal peluk tu takde harga, so aku pun ckp la "abis tu?"... yelah kan, bukan salah aku bantal tu takde harga... pastu dia lak cam tak puas ati, dia ckp "abih takkan saya nak tinggalkan kaunter ni?" eeeee...!!! bengangnye aku.. siap ngan buat muka lagik tu... Mr. A pun aku nampak dah cam lain dah... sib baik tetiba ada pengurus (or whatever la...) lalu situ, baru lah dia tlg gi tengok harga bantal tu... sebenarnye aku takde la mcm nak marah gile, yelah pasal bantal je pun... tapi aku terfikir kenapa salesgirl tu cam takde manner... kitorang kan customer... nape service dia camtu? apa lah salahnye ckp "puan, tunggu sekejap ye, saya panggilkan runner tlg check harga bantal ni dulu..." ok la kan... ni dia pulak cam nak marah... ish... sabo aje la...
Day Two - ni pi C*******R lak...
-kali ni aku gi ngan Mr. A je... hajat di hati nak cari diapers NB for Lil' H je... kot2 la kat situ ada sales kan... (tapi untuk info korang, kalau nak beli diapers; esp. Huggies yang best tu, aku rekemen gi la kat mana2 kedai Manjaku.. mmg murah sepanjang masa... he he he....) ok sambung balik, then pusing2, kitorang pun TERbekenan sgt ngan SEALER saiz S... murah pun murah.. tuk 54 keping (kalau tak silap) rege dia cuma RM17.54... + material dia pun ok... kain la bukan plastik-ala2 mcm huggies la tapi tebal sket... then dengan hepinya kitorang pun gi la bayar... then guest what... harga sebenarnye ialah.. RM29.90... aku time tu takde, aku gi beli eskrim kat mcD.. hehehe sempat lagi... pastu, mesti la kite rasa tertipu kan... Mr. A ckp la yg harga display lain & now yang keluar kat skrin tu lain... tapi, adik kat kaunter tu mmg baik la... i mean lebih 'bersopan sopan' gitu dari cik adik yg kat G***T tu... dia hold dulu, then panggil runner gi check.. mmg betul la harga display RM17.54... so, mmg kitorang dapat la harga RM17.54 tu instead of RM29.90... he he he... mmg best la.. berbaloi sungguh pembelian pada hari itu... niwey, thanks to 'kafu' sebab 'melayan' customer 'elok2' & yang sepatutnye...
**Moral of the story... tak kire la kite ni org biasa or... orang "luar biasa"... sebagai manusia... hormat menghormati la antara satu sama lain... sebab di mata Tuhan, kite ni semua sama je.. yang beza cuma pahala & dosa....**

0 Luahan Perasaan Kawan2ku:

Tentang Saya

My Photo
Lin Chalo
Bandar Tun Hussein Onn, Selangor, Malaysia
♥ Wanita biasa-biasa yang mahu menjadi isteri yang hebat di sisi suaminya ♥ Ibu biasa-biasa yang mahu menjadi mama yang hebat di mata anak-anaknya ♥ Insan yang sangat biasa-biasa yang menginginkan orang lain mendapat manfaat daripadanya ♥ Mengharapkan supaya Allah memandangnya dengan penuh rahmat dan kasih sayang ♥ Sangat menyokong penyusuan susu ibu sepenuhnya ♥ || Tanpa prejudis ||
View my complete profile

I Heart Breastfeeding

Generated image

Me on Facebook



Kisah Famili

Sahabat KiM

Sahabat Sweet 17

Followers

Cari Makan

Inspirasi & Motivasi

Saya Mahu Jadi Top Chef

Sahabat

Sahabat WAHM & SAHM

Sahabat Maya